Mellan juni och september har hela kedjan av medarbetare på Jörnträhus levererat succésiffror med 28 sålda hus. Det är resultatet av ett långt och enträget arbete som börjat ge resultat i kombination med en stekhet hemmamarknad.
– Under mina fem år har jag aldrig upplevt trycket som vi har just nu. Jag är egentligen inte förvånad eftersom vi har ett modellprogram som är riktigt tacksamt att erbjuda kunderna och fler upptäcker att vi har mer än de timmerhus som folk tidigare förknippade oss med, säger Gunnar Ölund, sälj- och marknadsansvarig.
På hemmamarknaden i Skellefteåregionen är det högtryck efter hus och att bygga lokalproducerat har gått hem i stugorna.
– Det märks att batterifabriken skruvat upp bostadsmarknaden ytterligare. Men vi har väldigt kort leveranstid, för den som har en tomt och vill ha ett hus så är vi ett ypperligt alternativ, säger Gunnar.
Som en följd av ökad efterfrågan har Jörnträhus utökat säljsidan med Thomas Wahlberg som också fått sälja sina första hus.